Home » Trends en onderzoek » Drie kenmerken van een betrouwbare website

Drie kenmerken van een betrouwbare website

Als overheid beginnen we altijd met 1:0 achter als het gaat om vertrouwen. Inwoners gaan er vaak van uit dat wij niet dienstverlenend zijn en dat we alles expres onnodig moeilijk maken. Hoe doorbreek je dat?

Geen vertrouwen? Geen interactie

Als je publiek je niet vertrouwt, gaan ze niet met je in gesprek. En dat gesprek heb je nodig om te weten wat de behoeftes van inwoners zijn. Hoe zorg je online nu voor die betrouwbare reputatie? Contentstrateeg Sarah Richards schreef het boek “Content Design” en is degene die de website GOV.UK wereldwijd op de kaart heeft gezet. Zij is heel duidelijk over hoe je online betrouwbaar overkomt:

  • Een betrouwbaar uiterlijk. Ziet de site er uit als een ‘echte’ gemeentewebsite of zou het ook een scam kunnen zijn?
  • Een herkenbare huisstijl. Past de website bij de huisstijl die mensen herkennen van andere plekken?
  • Kwaliteit van je content. Mensen vertrouwen het niet als er spelfouten en andere slordigheden op je site staan.

Deel deze pagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *